top of page
  • תמונת הסופר/תLIAT EVRON

"על צלילים שמבהילים" - סרטון נפלא לילדים על רעש האזעקות כטריגר לחרדה - מאת לילך קיפניס ז"ל (שנרצחה בבארי)

יש מקומות שבהם נגמרות המילים - נוכח היצירות המופלאות של העם הזה שלנו, נוכח רוח ההתנדבות המופלאה והנתינה מהלב, האנושיות האצילות ותעצומות הנפש, מול גבורתם של החיילים שלנו שעוזבים הכל גם את משפחותיהם היקרות ורצים אל הקרב גם אחרי שנפצעו להיות כוח לאחיהם לקרב.

מול מסך הטלוויזיה עם לב דואב ופצוע על החטופים ועל החיילים שלנו, על המפונים מצפון ומדרום שמתמודדים עם כל כך הרבה חורבנות ואובדנים (לא רק של הנרצחים והחטופים שבאו מקרבם אלא גם על הבית שהיה, הפרטיות, ההכנסה, השגרה שהיתה, ועוד ועוד) - מרגישה גאה בעם שלי, שעם כל מבט אנה ואנה נותן לי את הכוח גם במלחמות הקטנות והזוטרות שלי.


הסרטון המאוייר "על צלילים שמבהילים" הופק ע"י קבוצת מתנדבים שרצו להנציח את ספרה של לילך קיפניס ז"ל (שנקרא "שירת הטריגר"). לילך (60) היתה עו"סית שהתמחתה בטראומות וטיפלה בילדי העוטף בחייה. הספר נכתב מתוך המפגש הטיפולי של לילך עם ילדי העוטף ומתוך החוויה המשותפת של חיים בחירום מתמשך. הוא נועד לסייע להם להתמודד עם טראומות שנוצרו מהחיים בצל האזעקות. הוא עוסק בטריגרים יומיומיים שמוציאים משיווי משקל, ומציע דרכים להבנה, התמודדות וחיזוק ועתה יכול לשמש הרבה ילדים גם בעורף המתמודדים לצערנו עם אותו הקושי מאז ה -7 לאוקטובר.

תודה לך לילך שהשארת גם לנו, שלא הכרנו אותך, יצירה מופלאה כל כך.

(איורים: ליה ביקל, קריינות - אלון אבוטבול).



על צלילים שמבהילים - האזעקה כטריגר לחרדה אצל ילדים - לילך קיפניס ז"ל
על צלילים שמבהילים - האזעקה כטריגר לחרדה אצל ילדים - לילך קיפניס ז"ל

76 צפיות
bottom of page