
מי אני ?
ליאת עברון
מטפלת באומנות (תואר שני) ומשחק, ומדריכת הורים
ותק של 20 שנות טיפול בילדים, נוער, חיילים.ות ובני 20+
במקביל לטיפול בקליניקה הפרטית במהלך השנים:
עבדתי במרכז טיפולי לילדים והורים במשך 7 שנים.
העברתי קבוצות טיפול וטיפולים פרטניים בבתי ספר - יסודיים וחט"ב, לילדים עם קשיי קשב וריכוז, הפרעות התנהגות, חוסר ביטחון וקשיים חברתיים.
עפ"י תוכנית שנרשמה במאגר התוכניות של משרד החינוך בשם "ילדים בגבולות האפשר".

עבדתי בעמותת "חמניות" שמציעה קבוצות טיפול דיאדיות (הורה וילד), לילדים שחוו אובדן של אב או אם.
כמטפלת באומנות לקחתי חלק נכבד בכתיבת מערכי הפגישות למפגשים הדיאדיים.
במקביל למפגשים הדיאדיים העברתי מפגשי הדרכה קבוצתית להורים האלמנים.ות.
בעבר הרחוק יותר העברתי גם סדנאות קבוצתיות של טיפול באומנות לנשים עם עודף משקל והפרעות
אכילה, וטיפלתי בבחורות עם הפרעות אכילה וגם כאלו במצב אקוטי (לאחר אשפוזים).
הייתי גננת לגיל הרך במשך 6 שנים.
ובנימה אישית...
מאז שהייתי ילדה אהבתי תינוקות וילדים. תמיד היה משהו בהם שהקסים אותי.
נראה כי החיבור שלי איתם היה תמיד בלתי אמצעי. ידעתי לקרוא ולהבין אותם גם בלי המילים. התייחסותי אליהם תמיד לקחה בחשבון את הפגיעות שלהם ושל נפשם העדינה וזו משכה אותם אלי ויצרה אצלם את האפשרות לסמוך עלי ולבטוח בי עדי כי כשזה נגע למשל לתינוקות - הם לא היו רוצים לחזור לזרועות של הוריהם.
כילדה, האומנות והיצירה העסיקו אותי שעות רבות, למדתי אומנות במסגרות שונות ורבות, ובבגרותי למדתי באוניברסיטה לתואר ראשון באומנות.
מתוך החוויה האישית שלי במשך השנים הכרתי בערכה התרפויטי של היצירה.
כילדה חרדתית, האומנות גם שימשה לי מפלט וכלי. מגיל יחסית צעיר קראתי ספרי התפתחות אישית ופסיכולוגיה, הוקסמתי ממורכבותה של הנפש, וכבר בסוף לימודי התיכון, החלטתי שאהיה מטפלת באומנות ומשחק, כשמה שהניע אותי היה בעיקר לפטור ילדים מסבלם ולהפוך אותם לשמחים ובטוחים יותר בעולם.
בחרתי לי את מסלול הלימודים לתואר שני בו רציתי להתמחות עוד לפני הגיוס לצבא, וחיכיתי בסבלנות להגיע לפתחו ולסיימו.
ביום למחרת קבלת התואר כבר ישבתי בקליניקה פרטית משלי כמו שתמיד דמיינתי ורציתי, עם מטופלים.
במהלך השנים רכשתי כלים נוספים בטיפול בילדים ועברתי הכשרות שונות של הדרכת הורים:
-
הדרכת הורים בגישת "הסמכות החדשה".
-
הדרכת הורים בגישת "אייכה".
-
EMDR לטיפול בטראומות לילדים, נוער ומבוגרים.
-
כלים אינטגרטיביים לטיפול בטראומה וחרדות אצל ילדים ובני נוער (נט"ל).