ניהול כעסים והתמודדות עם תסכול בבית, בגן ובביה"ס
תוקפנות, התפרצויות זעם
קושי להתמודד עם תסכול ולהיענות לגבולות
הטיפול בכלים כמו משחק ויצירה מאפשרים לתוקפנות להתבטא בחדר באמצעים אלטרנטיביים שאינם הרסניים למטופל.
הזעם של הילד יכול להיות מופנה אל הנייר או להתבטא בהפעלת כוח ע"י המטופל דרך כלי העבודה השונים מבלי שהוא יפגע באחר
או בעצמו, כשהמטפל מצדו נמצא שם לתת את המרחב המתאים, להכיל את מה שהמטופל מבטא ולתת למה שקורה בחדר משמעות
בתוך התהליך.
הפרעות פסיכוסומטיות
לעתים קונפליקטים או מצבים רגשיים לא נעימים מקבלים ביטוי במיחושים או בכאבים גופניים הבאים וחולפים אצל ילדים. הילד עלול להתלונן בתקופות מסויימות באופן חוזר ונשנה על כאב באיבר מסויים מבלי שלמעשה מאובחנת מחלה גופנית ע"י גורם רפואי, שיכולה להסביר את סיבת הכאב.
פעמים רבות בעקבות כך שוגה הסביבה ונוטה לחשוב שהכאבים אינם קיימים או שהילד ממציא אותם, אך במקרים הללו חשוב להדגיש כי הכאב אכן קיים ועלול להיות חזק ומקור לסבל אמיתי בקרב הילד.ה או הנער.ה.
התופעות הללו יכולות לכלול: כאבי ראש, עייפות, התעלפויות, בחילות, הקאות, כאבי בטן, אלרגיות, כאבים בחלקי גוף שונים.
מה שמגביר את עוצמת הסימפטומים או מפחית אותם קשור בד"כ לעוצמת גורמי הלחץ אתם מתמודד הילד.
בעזרת התהליך הטיפולי ובליווי המטפל בחדר, יוכל המטופל בהדרגה להעלות את הרגשות והמחשבות המודחקים מתת המודע למודע, ולתת ביטוי למצוקתו - אם בשפת האומנות ואם באופן מילולי.
כך עם הזמן התסמינים הגופניים ילכו ויפחתו ואפילו ייעלמו.